در سه ماه اول حاملگى از مصرف رنگ موهاى سنتيك خوددارى كنيد

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد با تاكيد بر عدم استفاده از رنگ مو در سه ماه اول حاملگي به دليل عوارضي كه مي‌تواند براي جنين به دنبال داشته باشد، اعلام كرد: زنان باردار در صورت لزوم تنها از رنگ موهاي گياهي استفاده نمايند.

دكترپريچهركفائي در گفت‌وگو باايسنا "ضمن دسته‌ بندي رنگ‌موها به سه دسته‌ي رنگ‌هاي گياهي،‌ فلزي و رنگ‌هاي سنتتيك ارگانيك، اظهار داشت: رنگ‌هاي سنتتيك كه بيشترين استفاده را در 60 سال اخير داشته‌اند، علي رغم اين كه طبيعي‌ترين رنگ را به موها مي‌بخشند، حاوي ماده اكسيداتيو هستند و معمولاً به ساقه‌ي مو آسيب مي‌رسانند.

وي همچنين خاطرنشان كرد: وجود ماده‌اي به نام PPD در رنگ موهاي سنتتيك معمولاً در 10 درصد موارد باعث ايجاد آلرژيك درماتيت مي‌گردد، لذا به مصرف‌كنندگان توصيه مي‌شود قبل از مصرف اين نوع از رنگ‌موها از نظر ايجاد حساسيت تست شوند.

اين متخصص بيماري‌هاي پوست همچنين تصريح كرد: از عوارض بسيار نادري كه در نتيجه مصرف اين نوع رنگ‌موها گزارش شده است مي‌توان به سرطان زائي و يا كم‌خوني آپلاستيك اشاره نمود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي يزد در پايان با بيان اين نكته كه در مورد استفاده از رنگ موها در زمان‌هاي حاملگي و شيردهي اتفاق نظر كاملي وجود ندارد، ابراز داشت: وليكن با توجه به گزارشاتي در خصوص عوارض ناشي از رنگ موها داده شده است، توصيه مي‌شود در طول سه ماه اول حاملگي از مصرف رنگ موهاي سنتيك خودداري شود و با عنايت به اين ‌رنگ‌هاي گياهي مثل حنا و پوست گردو داراي ماده‌ي غير سمي هستند پيشنهاد مي‌شود در صورت لزوم حتي در زمان شيردهي، فقط رنگ موي گياهي مصرف گردد.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا